מוצרים

הונדה ג'ז הייבריד Honda Jazz Hybrid (2008 – 2015)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

רכבים היברידים הפכו למאוד פופולריים בעשור האחרון. בישראל בלבד צמח שוק הרכבים ההיברידים מפחות מ-2% בשנת 2010 לכ- 20% בשנת 2019 בעקבות שיפורים ודגמים טובים יותר שנכנסו לשוק. האתגר של החברות היה לייצר מכוניות קטנות ויעילות שיביאו למקסימום את השילוב בין מנוע הבעירה למנוע החשמלי.

היום, עבור קצת יותר מ-100 אלף שקל, הונדה ג'ז הייבריד היא אחת מהרכבים ההיברידים הזולים והמשתלמים בישראל. אולם, למי שלא יכול להרשות לעצמו לקנות רכב חדש, הדור השני של הונדה ג'ז הייבריד שיצא ב-2008 ועבר שדרוג ב-2011 היא בהחלט אופציה טובה. אז מה הופך את הרכב בין לפחות חמש שנים לשמור על כוחו בשוק הרכבים ההיברידים?

הונדה, כחברה גלובאלית לייצור רכבים, הייתה (יחד עם טויוטה) לחלוצה בפיתוח טכנולוגיות הייבריד (משולבות מנוע בנזין/דיזל וחשמלי). הונדה הייתה למעשה הראשונה שהוציאה לשוק את המכונית ההיברידית הראשונה ואחרי כמעט שני עשורים של פעילות בתחום, אפשר לומר שהטכנולוגיה ההיברידית היא חלק אינטגרלי בדי אן איי של החברה ובהתאם לכך גם היעדר הסיבוכים בסינכרון שבין שתי מערכות המנועים – הגרסה ההיברידית בארץ הגיעה עם מנוע בנזין ארבע צילינדרים 1.3 שפועל לצד המנוע החשמלי בעוצמה נמוכה וחסכונית, דבר שהופך את הרכב לאידיאלי מאוד בתוך העיר עם מהירות תאוצה טובה ונסיעה חלקה.

למעשה,, אחד החסרונות שזיהינו ברכב בכבישי הארץ הוא קושי בשמירה על ביצועי המזגן כשמנוע החשמל עובד והרגשת כבדות בנסיעה של מעל 100 קמ"ש בכביש המהיר.

לצד הטיפולים ברכב כפי שמומלץ, חשוב לדעת שאפשר לחסוך הרבה כסף במוסכים אם רוכשים באופן עצמאי חלפים להונדה ג'ז הייבריד מחו"ל באמצעות איביי, אלי אקספרס ואמזון.

  • תמונה ראשית: Alan Gore

רשום תגובה